JEDNO ŹRÓDŁO DOCHODU, CZY DYWERSYFIKACJA ?

Ostatnio w sieci bez trudu można było znaleźć wypowiedzi liderów programów Revenue Share dotyczących zadanego wyżej pytania.

Zanim przejdę do sedna sprawy najpierw przybliżę pojęcie „dywersyfikacja”(dla osób początkujących). Według Wikipedii: Dywersyfikacja – różnicowanie asortymentu produkcji lub usług w celu zmniejszenia ryzyka w prowadzeniu działalności gospodarczej. Poprzez dywersyfikację nie tylko zmniejsza się prawdopodobieństwo straty, ale zmniejsza się również prawdopodobieństwo najwyższego zysku. Dywersyfikacja może dotyczyć: produktów i usług”.

Dywersyfikacja w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Wikipedia  określiła dywersyfikację jako  zmniejszenie ryzyka w prowadzeniu działalności gospodarczej. Polega ona na tym, że przedsiębiorstwo dodaje nowe źródła przychodu do źródeł już istniejących. Może to zrobić poprzez rozszerzenie produkcji o wyroby dla innej gałęzi przemysłu niż dotychczas, wprowadzenie dodatkowych usług, technologii, metod itd. Może to dotyczyć nie tylko zmian asortymentu, ale także odbiorców, dostawców, infrastruktury czy środków finansowania. Głównym celem takiej działalności jest możliwość wyrównania strat poniesionych w jednej gałęzi działalności firmy zyskiem uzyskanym w innej. Likwidacja jednej z grup produktów czy usług nie ma wpływu na stabilność firmy w tak wielkim stopniu jak w wypadku jednej grupy produktów lub usług. To ważna strategia rozwoju przedsiębiorstwa.

Dywersyfikacja dochodu

Nie możemy  zawęzić pojęcia dywersyfikacji tylko do działalności przedsiębiorstw. Możemy mówić również o dywersyfikacji dochodu. Co to znaczy, że ktoś zdywersyfikuje swój dochód? Mówiąc prosto jest to dochód uzyskany z różnych źródeł. Na przykład osoba, która pracuje na etacie i chciałaby mieć więcej pieniędzy, może dodatkowo dorobić w swoim wolnym czasie. Może wykonywać różne prace – np. zlecenia, zarabiać na giełdzie, prowadzić własny biznes czy otrzymywać wynagrodzenie z tantiemów. I jest to dochód z różnych źródeł. To pozwala uniezależnić się od jednego źródła dochodu.

Dywersyfikacja w internetowych programach zarobkowych

Jest to rodzaj dywersyfikacji dochodu. Rozważania zawężę do programów Revenue Share – obecnie bardzo popularnych w Internecie. Krótkie wyjaśnienie dla osób, które nie są jeszcze w tego typu programach lub dopiero zaczynają. Revenue Share to program dzielący się ze swoimi użytkownikami przychodami z reklam i innych źródeł dochodu (jeżeli takie posiada). Aby brać udział w podziale zysków trzeba:

– Zakupić pakiet reklam za 5$, 10$, 25$, 50$, albo pakiety reklam w € lub bitcoin, (różne, w różnych programach),

– Obejrzeć określoną przez program ilość reklam (najczęściej 10 w ciągu  24 godzin),

– W niektórych wykupić abonament.

Wchodząc do takiego programu trzeba mieć świadomość, że są to programy wysokiego ryzyka. Uczestnicząc w nich można zarobić bardzo ładne pieniądze, ale można również stracić wszystkie, które mamy w programie – z dnia na dzień.

I właśnie w tych programach, jedni liderzy wskazują drogę dywersyfikacji jako możliwość  zarabiania w nich. Polega ona na tym, że w danym programie budujemy  przez pewien okres czasu portfel finansowy, wycofujemy własny wkład, a potem już bez ryzyka utraty włożonych środków działamy w programie dalej, ale myślimy już o wejściu w  kolejny program. Przy tym, w kolejny program powinniśmy wejść dopiero wtedy, kiedy zarobimy na to pieniądze w pierwszym programie. W drugim programie robimy to samo, co w pierwszym itd. W razie któryś z programów padnie pozostają nam dochody z pozostałych programów. Pamiętajmy o tym, że na początku działania w tych programach, nie powinniśmy mieć więcej jak 2 – 3 programy. Oczywiście nie można tego rozumieć wprost, bo pułapek dywersyfikacji jest dużo, ale to już osobny temat.

Inni liderzy mają odmienne zdanie na ten temat. Uważają, że takie działanie (szczególnie dużych liderów promujących dany program) doprowadza najpierw do rozkwitu danego programu, a następnie zniszczenia go. Dlaczego tak się dzieje? Otóż ludzie idą za ludźmi, a nie za programami. Jeżeli dany lider wchodzi do określonego programu, wraz z nim wchodzi zwykle  sporo nowych osób. Kupują pakiety reklam – firma rozwija się. Jeżeli po pewnym czasie lider opuszcza program, często wraz z nim opuszczają program osoby, którym go polecił i przechodzą do nowego programu. Co się wtedy dzieje?  Zacytuję tu słowa znanego marketera: „… zamiast budowy sieci świetnych biznesów oraz źródeł dochodu, buduje się sieć zniszczonych projektów, gdzie niewielka grupa osób zarobi ładne pieniądze, a za nimi zostają później zgliszcza, bo w momencie, jak najwięksi “gracze” przestają inwestować swoją energię w rozwój danego projektu, to tak, jak drzewo podlane kwasem, zaczyna on przechodzić w stan stagnacji i zaczyna “umierać”…”.

Więc dywersyfikować, czy nie ?

Jak widzimy nie ma zgodnych poglądów na ten temat. Z pewnością każdy z nas chciałby, aby te programy działały znacznie dłużej – nie kilka miesięcy, ale może kilka lat. Jeżeli ich funkcjonowanie jest uzależnione od liderów i pozostałych użytkowników, to przed nami wiele pracy – zmiana naszej mentalności. Z drugiej strony nie bez znaczenia jest zdobycie doświadczenia przez ludzi zarządzających tymi projektami. Jest to stosunkowo młoda branża i wszyscy się uczymy, zarówno użytkownicy jak i administratorzy danych projektów.

Jakie są moje doświadczenia w temacie?

Do pierwszego programu revshare zapisałam się w połowie czerwca 2015r. Czytałam wszystko co spotkałam w sieci na jego temat, oglądałam webinary, korzystałam z grupy wsparcia na FB. Wszędzie słyszałam, że jest to program na lata. Nie znając branży uwierzyłam w to. Osobiście toleruję ograniczony poziom ryzyka więc „zamoczyłam tam stopy” – nie inwestując większych pieniędzy. Mimo to poznałam tu moc procentu składanego i obserwowałam jak ładnie zwiększa mi się liczba zakupionych pakietów reklam. Administrator programu pokazywał się publicznie, zapewniał o rozwoju programu. Zupełnie niespodziewanie w lutym 2016r. PayPal zablokował fundusze firmy na 180 dni. Właściciel  firmy zmuszony był zablokować środki użytkowników. Wszystko wskazywało na rychły koniec programu, ale właśnie ludzie – liderzy powtórnie doprowadzili do rozkwitu firmy i nagle na początku sierpnia 2016r. SEC (amerykańska komisja papierów wartościowych i giełd) zablokowała majątek firmy i właściciela. Do dziś (14.01.2017r.) decyzja sądu nie została podjęta w tej sprawie.

Moje wnioski wynikające z programu:

– przez 7 miesięcy budowałam portfel – nic nie wypłacałam z programu – BŁĄD,

– po zbudowaniu portfela przez określony czas (np. 4 miesiące), powinnam była zacząć wypłacać pieniądze z programu, (np. Ilość środków wypracowanych przez  jeden  dzień w tygodniu), co doprowadziłoby do wycofania wkładu i być może zarobku w programie – NAUKA NA PRZYSZŁOŚĆ,

– „nauka czasami droższa od pieniędzy”. To właśnie w tym programie pokonałam pierwsze trudności i ograniczenia jakie miałam i w następnym  było już o wiele łatwiej – DOŚWIADCZENIE,

– nie polecałam nikomu programu, bo wiedziałam, że mam za małe doświadczenie w funkcjonowaniu programów Revenue Share, aby to robić.

Podsumowując

Nigdy nie trzymaj wszystkich jajek w jednym koszyku” – ta zasada, doskonale znana od lat, sprawdza się również w programach Revenue Share. Pamiętając o niej, zminimalizujesz ryzyko i ograniczysz straty, jeżeli program upadnie.

Za każdym razem, gdy nie mamy pewności, że jakieś przedsięwzięcie przyniesie takie efekty, jakie zaplanowaliśmy, możemy mówić o istnieniu ryzyka. Słowem, bez ryzyka nie ma żadnego biznesu, a szczególnie programów revshare, bo nic, ani nikt, nie może zagwarantować nam całkowicie pewnych rezultatów danego programu. Ale jest też „druga strona medalu” – świadomość istnienia ryzyka pozwala nam wcześniej je oszacować i zaplanować alternatywne rozwiązania, jeżeli pojawią się trudności przy realizacji programu.

Jak dywersyfikować w programach revshre? Nie ma uniwersalnej recepty, bo wiele zależy od zasobności naszego portfela i tolerancji na ryzyko.

Na dzień dzisiejszy moje zdecydowane TAK dla dywersyfikacji w programach Revenue Share.

Autor wpisu: Kazimiera Nurczyk.
Marketing Internetowy stał się  moją pasją. Ciągle doskonalę swoje umiejętności i szukam nowych rozwiązań. Jeżeli rozpoczynasz swoją pracę w marketingu Internetowym to zapraszam Cię do kontaktu. Pomoc, którą otrzymasz ode mnie ułatwi Ci pracę, a Twoje zajęcie być może stanie się Twoim sposobem na życie. Zapraszam Cię w tę niezwykle interesującą podróż.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Revenue Share, Zarabianie w internecie i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „JEDNO ŹRÓDŁO DOCHODU, CZY DYWERSYFIKACJA ?

  1. Zdecydowanie zgadzam się z tym co napisałaś, też jestem za dywersyfikacją. Gdy zbudujemy sobie jeden program na tyle aby z niego wypłacać dniówki powinnyśmy pomyśleć o dywersyfikacji do innych programów lub programu a może i nawet nad dywersyfikacją w inne źródło niż tylko Revshare. Często jest tak zwłaszcza jak jesteśmy początkujący że mamy sentyment do jakiegoś programu i mimo rad od bardziej doświadczonych (np naszego sponsora lub jakiegoś lidera) reinwestujemy w tym programie cały czas na ilość, odkładając moment wypłat na później a później może się okazać że już jest za późno 🙂 Ważne aby wyciągnąć wnioski z błędów które już popełniliśmy i działać dalej!

    • Kazimiera Nurczyk pisze:

      Popełniać błędy jest rzeczą ludzką. Dopiero płacąc za nie, uświadamiamy sobie ich cenę. My tę cenę już zapłaciłyśmy…;) ale to spowodowało, że bez przerwy poszukujemy nowych rozwiązań. Ty opracowałaś swoją strategię, z którą się zgadzam i którą przetestuję w swoich działaniach – myślę, że przyniesie oczekiwane efekty 🙂

Odpowiedz na „Kazimiera NurczykAnuluj pisanie odpowiedzi